dimarts, 21 de novembre del 2006

Email services

Amb la Henriette Koning, Manager Collaboration Applications i en Chris Krusch, Senior Technical Analyst.

L'equip que administra el servei de correu a la UBC està format per 4 persones que coordina el Chris.
Ofereixen dos tipus d'adreça de correu: exchange i interchange.

  • interchange: és gratuita i s'ofereix a tots els membres de la comunitat universitària (staff, faculty, students). Els alumnes disposen d'una quota de 30MB mentre que el PAS/PDI gaudeixen de 50MB ampliable sota pagament. La Universitat compta amb un total de 60.000 adreces interchange. El software que utilitzen és SUN JES Messenger.
  • exchange: Aquestes adreces s'ofereixen als PAS/PDI mitjançant pagament i inclouen a més a més calendaring/scheduling. La quota d'aquests comptes és de 250MB.
Per tots dos tipus de comptes ofereixen IMAPS i POPS, tot i que per a les adreces exchange gairebé tothom fa servir MAPI.
Per accedir al compte interchange també és possible fer-ho a través de webmail. Fan servir el webmail client de UPortal i el tenen integrat amb SSO mitjançant el CWL.

L'arquitectura del servei de correu és la següent:



Les estafetes funcionen amb sendmail i s'encarreguen de fer el relay, aliasing, escaneig de virus i d'spam. Tenen varies estafetes encarregades únicament del correu intern. El software que utilitzen per antivirus i antispam és sophos. La política antivirus és bloquejar tots els mails detectats, mentre que l'antispam és etiquetar-los i deixar-los passar. Fan servir llistes negres, utilitzen maps (és de pagament però diuen que molt fiable). No utilitzen llistes grises.

Com a servidor de llistes tenen majordomo, però estan pensant en canviar-ho perquè és molt antic. Les de SUN no ofereixen totes les funcionalitats que necessiten, com ara subscripció sota demanda, així que no es plantejen fer-les servir.

La política de baixes de comptes de correu és la següent: en els següents 30 dies a la desvinculació d'una persona amb la UBC, continuarà rebent i enviant mails. Al cap d'aquests 30 dies només podrà accedir al compte però no podrà rebre més mails a aquest compte. Passats 60 dies, 90 en total des de la desvinculació, es dona de baixa definitiva. Si per algun motiu, és necessari ampliar aquest temps de cortesia, s'haurà de pagar pel servei al IT Department.

2 comentaris:

Unknown ha dit...

no ha sortit el tema de l'impacte de gmail , en quant a la gran quantitat d'espai que ofereix i la possibilitat de que gmail hostatgi el mail de la universistat (com la petició que vam fer nosaltres)

Marta ha dit...

Si, tambe tenen queixes dels usuaris pel poc espai que donen. Pero de fet aqui els estudiants no estan obligats a fer servir el compte de la universitat, poden donar el seu compte gmail si volen i rebran els missatges alla.