Els 3 profes utilitzaven WebCT, pero en realitat la conferencia no anava nomes de les eines utilitzades, era mes filosofica.
Resumint molt, la professora de llengua anglesa ha parlat de:
- interrogative engagement: els estudiants han d'enviar preguntes per email al profe abans de tractar un tema i despres de tractar-lo. El professor escull les millors preguntes i es tracten a classe. Si un estudiant vol fer-ho anonimament, li diu al profe. Algunes de les millors preguntes, surten a l'examen.
- collaborative engagement: treballs en equip
- reflection as engagement: l'estudiant ha de reflexionar sobre el que ha fet durant el curs
- correccio de textos de companys
- people learn better by doing and by explaining to each other
- que passa si l'assignatura te molt contingut? a classe s'expliquen nomes els conceptes principals i es resolen problemes, l'estudi dels detalls el fa l'estudiant a casa ell sol
- per a reduir l'ansietat dels estudiants: se'ls ha de deixar molt clar que entra a l'assignatura i que no i quins son els objectius. Tenen tests d'autoavaluacio, preguntes de repas de 3 nivells (recall, analytical, highly analytical), problemes a resoldre... No posa les solucions, els estudiants han de dir quina creuen que es la resposta i per que, llavors ell ja contesta en funcio d'aixo
- les imatges ajuden a apendre, molts estudiants tenen memoria visual --> analisi d'imatges i grafiques
- molt important contestar rapid els posts dels forums, el professor ha de consultar-lo diariament i fer comentaris, orientar...
- hi ha una correlacio entre nombre de posts als forums i nota final, pero no esta clar que hi hagi una relacio causa-consequencia
- gracies als materials que es pengen a webCT, els estudiants poden repetir tant com vulguin les coses
- Els xats sembla que nomes funcionen quan s'apropa la data de l'examen. El que funciona mes son els forums.
- Algunes assignatures tenen web publica, els estudiants ho prefereixen. El webCT es privat.
- elearning ajuda molt a que els estudiants no ho deixin tot pel final
- examens en equip
- recoleccio de preguntes per l'examen
- clickers o Personal Response System --> permet fer votacions en temps real a la classe, poden ser anonimes. El professor pot fer preguntes a classe i, al moment, veure que responen els estudiants. http://www.skylight.science.ubc.ca/clickers Una professora ha comentat que per la seva assignatura havien arribat a un acord amb els estudiants i tots ho tenien.
- celebracio publica a final de curs on poden venir amics i familiars a veure les presentacions dels estudiants
- microfons remots a l'aula
Recomanacions que han fet:
- llibre "How People Learn", han dit que es pot trobar a internet gratis
- Bloom's Levels of Learning
- la web del profe de biologia es a http://www.elearning.ubc.ca --> bio200g/bio200guest
2 comentaris:
m'han agradat molt les tècniques que fa servir la profe de biologia
De fet era un profe, i se semblava molt al cientific de "Regreso al futuro"... de fet era igual!
Publica un comentari a l'entrada